Kollektiv transport:

Dragør Kommune ligger i Københavnsområdet, men nogen gange kan det godt føles lidt isoleret hernede på Sydamager. Mange i Dragør har biler og det er der intet galt i, men nogen bruger måske bilen mere, end de egentlig ønsker, fordi der mangler gode alternativer. Særligt er vores kollektive transport påvirket af samarbejde på kryds og tværs med både Movia, Region Hovedstaden, Tårnby og København. Et eksempel på det så vi, da Linje 33 begyndte at få natdrift mellem Dragør Stationsplads og Ørestad Station - Movia og København ville ikke være med, så Dragør tog regningen sammen med Tårnby. Nu er det tid til at gennemgå Dragørs samlede tilbud af kollektiv transport for at se hvordan busserne egentlig kører og hvordan de hænger sammen med andre former for kollektiv transport som tog og metro. En samlet undersøgelse vil give os et overblik og en ny mulighed for at styrke vores lokale kollektive transport.


Flexible busser

Vi ønsker at indføre flexible servicebusser til at udføre 3 opgaver.

1. At køre pendlerne fra/til Søvang, St. Magleby og Dragør til lufthavnen og retur i myldretiderne.

2. Af køre de ikke arbejdende mellem de 3 bydele og kultur/handel ( Bibliotek, skoler, sport, supermarkeder) udenfor myldretiderne.

3. At ad hoc. bestilles til gruppe udflugter af skoler og foreninger mm.

Det er for SF ikke afgørende om det er Movia, en privat eller kommunen som driver det, bare det kan realiseres.

Det er vigtigt for SF at det bliver Co2 venlige busser, helst el-busser.

For at gøre det økonomisk realistisk må vi regne med en vis brugerbetaling.

Der er snakket om det her i rigtig mange år. Det er vigtigt at vi på en eller anden måde får slået hul gennem og får begyndt et forsøg i denne retning.



Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang